OPENDESK X GOOGLE

Sunday، ۶ Khordaad ۱۴۰۳

پروژه جک: همکاری اُپن‌دسک و گوگل

انعطاف پذیری واقعاً چه مفهومی برای فضای کار فیزیکی دارد؟

این پروژه شامل مبلمان‌ اداری انعطاف پذیری هستند همچون: میزهایی که مناسب نشستن و ایستادن  هستند، تا جدا کننده‌هایی که فضاها را تفکیک می‌کنند. سیاست هایی نیز برای ایجاد میزهای اشتراکی که قصد ارتقاء کار گروهی انعطاف پذیر را دارند در نظر گرفته شده.آیا می توان اتاقی ساخت که یک "جَک همه کاره" باشد؟ دائما در حال تغییر مانند آفتاب پرست، برای پاسخ به نیازهای کاربران مختلف؟ آیا می‌تواند اندازه، شکل و هدف خود را به آسانی تغییر دهد؟

در این مقاله به پشت پرده پروژه جَک می‌رویم؛ اتاق جلسه‌ی قابل جابجایی و مدولار گوگل که به همراه محصولات اُپن‌دسک برای کار انعطاف پذیر و مشارکتی طراحی شده.

انعطاف واقعی

جَک اتاق جلسه‌ای اختصاصی و مدولار است که برای گوگل توسعه یافته است، شامل مجموعه‌ای از اجزا که می‌توانند به راحتی تجمیع، تفکیک و تغییر شکل داده شوند. آیا تیم شما نیاز به یک اتاق جلسه خصوصی دارد؟ یک فضای همکاری برای هم‌فکری یا میز کار اشتراکی؟ اتاق جک می‌تواند تمام این نیازها را برآورده کند.

بهترین قسمت؟ هیچ واسطه‌ای لازم نیست!

درست مثل زبانِ ساخت اُپن دسک، کارکنان گوگل اجزا اصلی مورد نظر خود را انتخاب و سفارش داده و سپس تحویل گرفتند. این سیستم شبیه به قطعات لِگو است؛ مونتاژ آن‌ها بسیار آسان است و می‌توان در محل بدون نیاز به ابزارهای برقی آن‌ها را متصل کرد. این هنرِ اتصال بهترین قسمت این پروژه است.

در گوگلِ کمپوز کینگز کراس ، در مجموع ۱۶۰ اتاق جَک وجود دارد. هر کدام بین دو تا هشت نفر کاربر دارند. با فناوری مهندسی و مدل‌سازی ما موفق شدیم محصولی توسعه دهیم که به نیازهای گوگل می‌پردازد و روح یک محیط کار تعدیل‌پذیر را جشن می‌گیرد.